Gå til innhold
Arkivverket

[#73335] Slektsforskerdagen 2009


Gjest Laila Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Christiansen

Hei! De fleste har nok fått med seg at Slektsforskerdagen 2009 markeres over det ganske land lørdag 31. oktober!Sjekk her for å se om det er ett arrangement i nærheten av der du bor! http://www.disnorge.no/dn/index/1711.htmlTema for alle arrangementene er 'Familieminner' - sett i sammenheng med året vi er inne i, nemlig Kulturminneåret!.Ta en tur da vel, det er alltid noen kjente å treffe, ta med deg nøtter, ta med deg slekt på pc eller i levende live! Ses vi tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for en hyggelig dag på Høyskolen i Oslo. Det var et fint opplegg med stands, foredrag og mange hyggelige mennesker å prate med. Vaflene var også gode!Takk også for første pulje av folketellingen for Kristiania 1923!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Christiansen

Slektsforskerdagen blir arrangert over hele landet, den er fast hver siste lørdag i året.Det er bare å følge med på DIS-Norges hjemmeside, evt. bli medlem i foreningen, så får man eposter i fleng. Vi har i tillegg brukt tusenvis på annonser, samt at det var innlegg på Østlandssendinga.Velkommen neste år!!!! siste lørdag i oktober altså - merk av i kalenderen allerede nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg var også med på siste del av Slektsforskerdag her i Sandnessjøen, og siden opplegget her var mest for nybegynnere valgte jeg å ikke være der første del av dagen. Jeg kunne jo ha informert nybegynnere, så det var kanskje dumt at jeg ikke dro dit før. Tenkte ikke så langt. Fikk jo med litt interessant slektsprat da, og så har Slektshistorielaget her fått 11 nye medlemmer i løpet va dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

ut i fra de forhåndspubliserte programmene på DIS-Norges webside, er det ikke stygt å si at en del arrangørsteder hadde et heller tynt tilbud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Må fortelle at det har vært flere gode foredrag på møtene vi har siste torsdag i hver måned i Slektshistorielaget, og da mest av lokale historikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Ja, OK, bare hyggelig å hjelpe.Takk til dere i DIS-Akershus som har bidrar til avskrivningen av folketellingen for Kristiania 1823. Jeg fant farfar og farmor, min far, hans bror og et par av hans søstre samlet. En av mine fettere bodde også der, uten foreldrene, og jeg har et foto av ham sammen med min farmor som må være tatt på den tiden. Dette var en detalj som var morsom. Min fetter og hans foreldre flyttet like etter til København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.