Gå til innhold
Arkivverket

[#73344] Gunder Svendsen Søndre Meren i Lier, skifte 27/6 1665


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg viser til tema 32023, innlegg 60, Lenke der jeg etterlyser skiftet etter Gunder Svendsen Meren, som det iflg. Lierboka II var skifte etter 27/6 1665. Dette skiftebrevet befinner seg ikke i Riksarkivet, hverken i original eller som avskrift. Opplysningene kan kanskje være inntatt i et senere brev. Dersom noen vet noe om dette skiftet eller hvor opplysningene i det er inntatt, vil jeg være takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Strandmoe

Hei!Opplysningene kan være hentet fra tingbøkene. Under Nedre Søndre Sørsdal i Lier står det om en del rettsaker mellom de innvolverte arvingene etter Gunder. Det pågikk rettsaker fra 1666 og mange år framover. Ifølge bygdeboka ble det lagt fram et skiftebrev under en av rettsakene.Mvh. Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Takk for svar. Jeg har funnet nyttig materiale i en sak som pågikk vedr. Sørsdal 1686/87, hvor det bl.a. bekreftes at skiftet etter Gunder Meren fant sted på dato som nevnt, men ennå ikke funnet de opplysninger som Lierboka gjengir fra det skiftet. Men letingen fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.