Gå til innhold
Arkivverket

[#73349] Søker etter oldefar Johan Lauritz (Martinsen) Hellerud


Gjest Sidsel Gravermoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sidsel Gravermoen

Johan Lauritz er født på Skjesmo . De het opprinnelig Martinsen, men tok navnet Hellerud, etter et småbruk under Hellerud gård. Han var født 0405-1856. Gift med Anne Hellerud, f? i Vinger, Kongsvinger. De flyttet etterhvert til Oslo. Et av barna het Hilma f. 2004-1887 d.1932. (Min farmor) Døde da min far var 7 år. Jeg ønsker alt av opplysninger, da jeg har vanskeligheter med å komme videre i min slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Begynner med dåpen, selv om du nok har den.Kildeinformasjon: Akershus fylke, Skedsmo, Ministerialbok nr. 10 (1854-1865), Fødte og døpte 1856, side 29. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=546&idx_id=546&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Finner en Johan Laurits i FT 1865. Det må være den samme, selv om det står at han er født i Kristiania. Bestefar heter Lars, og mor til J.L heter Larsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaare Fleten

Det var slektsforskerdag over hele landet i går. Nakkerud og Tyristrand historielag i samarbeid med DIS hadde kurs i gotisk skrift, arrangere slektsstevne og datasøk. Sissel Gravermoen var en av de som søkte hjelp for datasøk. Hun var overlykkelig og imponert over å få så god hjelp på så kort tid. Også jeg som underviste er imponert over hvor raskt dere klarer å jobbe. I kurset opplyste jeg spesielt at det var viktig å takke de gode medhjelperne. På vegne av Sissel takker jeg for 1 1/2 time du brukte for å hjelpe henne. Mvh Kaare Fleten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.