Gå til innhold
Arkivverket

[#73353] Skilvassbakk i Hamarøy


Gjest Kristin Lindbach
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Lindbach

Eg er på leit etter alle opplysninger som er knyttet mot Skilvassbakk i Hamarøy.Eg har alt fra folketellingene 1801 – 1865 – 1875 – 1900.Skilvassbakk var ei dølabygd i Nordland – slik som fx Målselv i Troms, bare mye mindre.Det bodde samer her også, i 1801 kun på én rydning. Den var nok ikke matrikulert. Eg har fått en del opplysninger om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei Kristin! Har du hørt med Børge Strandskog, Innhavet? Han har lagt ut en del slektsopplysninger om en del gårder i Hamarøy som finnes på Hamarøy kommunes hjemmeside. Er usikker på om Skillvassbakk er tatt med i denne oversikten, men jeg antar at ved henvendelse til Strandskog er det mulig å hente en del!Har ellers gode minner fra Skillvassbakk den tiden jeg jobbet i jordskifteverket!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Lindbach

Hei Geir :-)Husker deg godt fra den tida!Lenker til Børge Strandskogs arbeid på gårds- og slektshistoria ligger på Hamarøy kommunenes nettside – men der er ikke bygda Skilvassbakk – heller ikke Kløttran eller. Korsvika. Eg har tidligere fått det han hadde på Skilvassbakk – det var ikke så mye.Har forøvrig oppdaga kor eg finn slektsforskningsnerdene... :-) Eg har egentlig ikke tid til slikt, men prøver å finne ut mest mulig om bygda vår. Det er artig!: ) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.