Gå til innhold
Arkivverket

[#73357] Halvbror til bestefar


Gjest Hilda Løvbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilda Løvbakken

Min oldefar Ommund Omundsen Naverstad Lund i Rogaland f.27 des.1823 var gift med Antonette Asbjørnsdatter f.8 mars 1838 fra Bakke De giftet seg i Bakke 1860 og fikk sønnen Anders Amanuel f.8 juli 1862 dpt.24 juli 1862 i Søndeled i Aust-Agder. Under folketellingen i 1865 sto de oppført i Østre Moland. Antonette døde 9 april 1867 i Kjørestranden og begravet på Moland kirkegård. Da oldefar(Ommund) gifte seg med min oldemor sept. 1869 i Skåtøy prestegjeld, hadde han ikke med seg sønnen Anders Amanuel. Så det jeg lurer på er, hvor ble det av Anders Amanuel.Er det noen som kan hjelpe meg vidre med dette? Har lette etter skifteattesten som oldefar la frem da han gifte seg med oldemor i håp om at det kunne stå noe der, men den er ikke å finne verken i Kristiansand eller Kongsberg. Så den er nok ikke blitt tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn folketellingen 1865 med familien du nevner: LenkeHer er noen tilleggsoplysninger om at de tilhører Mormoner-samfunnet.Kan hende det finnes egne kilder i fra dette kirkesamfunnet?Har du funnet en konfirmasjon for Anders Amanuel?Kan hende du kan få hjelp til å finne opplysninger om skiftet fra arkivene?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at Anders Omundsen har emigrert her? LenkeFinner ingen 1875-telling som er digitalisert fra området, så da er det ikke lett å spore han opp.I 1900-tellingen finner jeg ingen som passer, så derfor lette jeg litt i emigrantlister. Navn og ca alder kunne jo passe på den kandidaten jeg fant her ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.