Gå til innhold
Arkivverket

[#73392] Werner Valentin Anderson (Morland) født omk 1716, Aurdal, Oppland


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Jeg videreformidler et spørsmål fra en dansk slektsforsker:Sitat: 'Det drejer sig om Werner Valentin Anderson (Morland) født om 1716 i Morland, N Aurdal, Oppland, Norge. Han var sergent og senere kgl. skoleholder i Danmark. Hans far var Anders Christensen og moderen Hedvig Christophersdatter. Faderen var vidst provst. Der er mange data om familien på Fam.S. Så vidt jeg kan finde ud af på nettet, er der en lang slægtshistorie på denne slægt, og de var præster mange af dem. Jeg ved bare ikke, om jeg sætter dem rigtig sammen, så jeg ville gerne i kontakt med nogen, der har forsket i slægten. Mit gæt er, at præsten Anders Christensen var søn af præsten Christen Hansen i Tønsberg, som igen var søn af præsten Hans Amundsen (måske i Fyresdal), søn af Amund Hansen. Det er imidlertid stykket sammen af flere hjemmesider, og hvem der er børn af hvem, er lidt usikkert. Det jeg gerne vil vide er så præcist som muligt hvordan disse mennesker hænger sammen, og så meget af deres præstehistorie og slægtshistorie som muligt.'Spørsmålet kommer fra DIS-Danmark: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,525560,595934#msg-595934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Står litt om fam.på Morland i transkribert kirkebok for Aurdal, Andreas her kan vel være Werner Valentin sin bror?Tast inn Morland i 'alle kollonner'. http://www.valdresslekt.no/Aurdal1730/index.htmlDøypt år Navn Far førenavn Farfar førenavn Far bustad /Etternavn Mor førenavn Morfar førenavn Mor bustad Merknad 276 1732 Hedevig Friderica Andreas Morland 330 1733 Jonas Andreas Morland 383 1733 Rangdi Gulbrand Ole Morland Karen Mons 516 1734 Sophia Andreas Anders Morland Maria Margaretha Pay 841 1736 Friderich Pay Andreas Anders Morland Maria Margaretha Pay 1144 1738 Christen Christopher Andreas Anders Morland Maria Margaretha Pay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.