Gå til innhold
Arkivverket

[#73416] Brukerundersøkelse – Avfotograferte slektshistoriske kilder på internett


Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Kjempefint med det dere har lagt ut. Jeg har i det siste sett litt på noe av materialet fra Østfold. Jeg har da både bruk F11 fullskjermvisning og forstørrelsesglasset, der man kan dra i bildet og lese. Det er helt klart siste metode som er best egnet til å lese teksten for meg, men jeg har oppdaget at mens man kan lese helt opp til øverste kant på dokumentet på denne måten, forsvinner den siste ca. femtedelen av dokumentet. Dvs. man kan ikke 'dra' dokumentet helt til bunns. Er dere klar over denne begrensningen? Hva kommer det av, og går det an å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg ser ut til å ha løst problemet. Jeg må først trykke F11 og deretter på forstørrelsesglasset. Da lar hele siden seg 'dra'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Bjørg Lunde skriver i innlegg 18:'(Forøvrig tror jeg ikke dette vil bli en reell brukerundersøkelse. Det er lett å overse en debatt her, og i tillegg er folk generelt treeeeeege med å gi tilbakemelding)'Jeg tilhører visst den kategorien. For nå har jeg tenkt å lage et innlegg her mange ganger, men så langt uten å ha gjort det.Jeg bruker stadig dette materialet Kari og har takket deg og dine i mitt stille sinn mange mange ganger. Men, hvem hører det når jeg sitter foran min pc og sender en takk ??Ingen.Så jeg håper dere orker og har overskudd til å fortsette det flotte arbeidet dere har startet.Hilsen anne lene hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Jeg må også få si tusen takk for materialet som er lagt ut og for det som måtte legges ut i fremtiden. Det er ganske fantastisk å kunne sitte ved pcen og lete seg frem i gamle kilder som sannsynligvis har ligget nedstøvet, men som nå takket være ivrige scannere kan se dagens lys rundt omkring i Norges land.Tusen takk ennå en gang for et flott initiativ!Vennlig hilsen Inger Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alt arbeid som er lagt ned av fotografene. Jeg håper dere får bedre vilkår. Med såpass stor produksjon som dere har, burde dere ta kontakt med de respektive arkiv og inngå en avtale slik at dere har tilgang på et sted å kunne fotografere.Det er jo en vinn-vinn situasjon. Arkivene får kilder på nett, noe som over tid vil føre til færre enkelthenvendelser fra brukere. Arkvivverket burde dessuten gjøre brukere oppmerksom på deres nettsted fra Arkivverkets hjemmeside.Kanskje de til og med kunne peke på kilder de ønsker å få fotografert.Uansett - sørg for å gi de arkivene dere besøker ( på et høyst mulig beslutningnivå) at dere eksisterer og hvor stor produksjon dere har. Da kan dere kanskje få til en avtale om tilgjengelighet for fotografering.Bruker det dere har lagt ut med jevne mellomrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt  Pettersen

Hallo Dere iherdige entusiaster ! For en fantastisk jobb, jeg måtte sjekke på kalenderen om julaften var idag,JA DET VAR DEN. (Min kalender har bare en liten trykkfeil ! ) Er skikkelig imponert, Takk.Takk.Takk........Lasse Vogt Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.