Gå til innhold
Arkivverket

[#73422] Oppdatering av skannings- og indekseringsstatus


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg følger ikke med på tallene på http://www.arkivverket.no/URN:tl_read til daglig, men jeg mener at disse tallene genereres automatisk.Tallet 12881 indekserte tinglysningsbøker er enklest å kontrollere, og det synes å være riktig. Vi har 15000 pantebøker og -registre i metadatabasen, men her inngår en del stykker som er under digitalisering. For eksempel er det ca. 1200 pantebøker på prosjektet pantebøker 1936-1950 som gjenstår å skanne og/eller indeksere. Da er vi nede på ca. 13800, og så det er en del i skannings- og/eller indekseringskø ellers også.Forrige uke kom det til i underkant av 300 pantebøker, men det var eksepsjonelt. I høst har det vært vanlig med 100 nye pantebøker hver uke (hver lørdag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Ivar S. Ertesvåg

Talet på indekserte bøker har vore uendra sidan laurdag før jul. Det er 13679, som tilseier at nesten alle av dei ca. 13800 i Kristian sitt overslag er lagde ut.Det manglar m.a. panteregister for Sunnmøre og Søre Sunnmøre (og truleg ein del frå Nøre Sunnmøre frå 1800-t); vil tru det iallfall er snakk om eit par ti-tal. (eldre enn 1936)Er det nokon som kan svare på om/når alle eldre enn 1936 kjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

De etterlyste panteregisterne kommer. De har ikke vært mikrofilmet, og vi har derfor bokskannet dem det siste året. Indekseringa gjenstår, men da denne oppgaven ikke ligger til Riksarkivet, kan jeg dessverre ikke uttale meg om når jobben kan forventes utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Per Helge Seglsten

Fyller de omtalte panteregisterne alle de to millioner sidene som gjenstår å indeksere før tallet på indekserte og skannede sider stemmer overens? Eller er det andre ting som gjenstår å indeksere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.