Gå til innhold
Arkivverket

[#73435] Andreas eller Anders Pedersen Groven, på Reknes i 1900, ? GÅTE?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Da lurer jeg på om ikke dette er fødsel og dåp til Andreas Pedersen 9/8-19/10 1851, nr.15 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16060&idx_id=16060&uid=ny&idx_side=-138>Lenke Foreldrene, Peder K.Grove/n? og Hille Amundsdt. var plassfolk under Groven.Peder Colbanus og Helle Amundsdt. i 1865, men ikke Andreas LenkeKanskje dette er Andreas i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Bjørg se samme plass nr. 10 så har vi Anders.Berit; Vis du ser på KLOK for uekte sønn mener jeg da det står Anders? mens i MINI står Andreas. Det er dette som gjør det litt innviklet. Jeg får bruke 'hue' litt mere. Litt rart at samme person heter Pedersen / Colbanus om hverandre. Er det Colbanus er jeg på feil person.Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg mener det står Andreas i klokkerboka for 1851. At Andreas heter Pedersen til etternavn er jo helt naturlig da faren het Peder Colbens. Og dette må jo være den Andreas du har lagt inn lenke til i 1900. Se vielsen hans til Andrine (3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.