Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Finn H Bakken

[#73439] Christian Reinche/Magdalene Benjaminsdt. Grue- Kongsberg/Sandsvær 1737.

Recommended Posts

Gjest Finn H Bakken

Jeg søker opphav til disse to personer, de fikk ei uegte datter, Christiana døpt 16/8-1737 Loftstuen Sandsvær.Har Christian Reincke, tjener hos berghauptmand Schubart på Kongsberg - har sett etter han i noen dok.på riksarkivet, men fant ikke noe.Malene Magdalene Benjaminsdatter Grue- finner hun begravet 1/3-1774 som 63 år på Kongsberg.Hun ble viet 26/7-1746 på Kongsberg med Peder Jørgensen Berg.Håper på noen possitive innlegg/svar.mvh finn h bakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnt Hole

Hei Finn,Jeg lurer på hvor du har fått farens etternavn fra. Så langt jeg ser er bare fornavnet oppgitt.Legger inn dåpen LenkeMvh Arnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn H Bakken

til Arnt og alle dere andre:iflg. 'bygdeboken' Sandsvær Saga Andet Bind Personalhistorie side 158/159:om Peder J.Berg: stedatter Christiane, hans første hustrus uegte datter med Christian Reincke, tjener hos berghauptmand Schubart -det er herifra jeg har 'etternavnet' e.l. Håper noen kan bidra litt mer om Christian og Magdalene- og deres opphav.mvh finn h bakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

Har du sjekket ut om Magdalene kan være fra Røros? Denne familien Gruve i manntallet for Røros 1701 har en sønn Benjamin Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn H Bakken

Til Anne - takk for innspill- har vært innom og sett litt her, bl.a. i innlegg 62582 der står det om Benjamin Pettersen Grube, hyttemester i Tolga 1717. Men har ikke funnet Magdalene døpt- skulle være omkring 1711 - ettersom hun var 63 år ved begravelse 1774. Ser også i din lenke at en Oluf Pettersen Gruve er nu på Kongsberg Må lete noe mer i Røros/Tolga området- kanskje jeg også har oversett noe. Dette er iallefall flott innspill av deg.mvh finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tonby

En mulig søster til Magdalene Benjaminsdtr Gruve er Anne Benjaminsdtr Gruve, som er omtalt i Sandsværbok 7. Hun skal være født ca 1707.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Finn H Bakken

Til AnneJa, jeg har notert Anne Benjaminsdt.som mulig søster - se også Sandsvær VI side 528 - hun ble gift for 2g. med Johannes Jørgensen Berg -en bror av Peder J.Berg gm Magdalene og bror av Ambrosius Jørgensen Berg som ble gift med Christiana(Magdalenes dt.) - som er mine aner. Til Arnt: På samme side 528 står det også Christiane Christiansdt. Reincke fra Kbg.Har også sett - men kirkeboken for Røros er ikke med skannede kirkebøker. Takker for flere innspill.mvh finn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.