Gå til innhold
Arkivverket

[#73439] Christian Reinche/Magdalene Benjaminsdt. Grue- Kongsberg/Sandsvær 1737.


Gjest Finn H Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H Bakken

Jeg søker opphav til disse to personer, de fikk ei uegte datter, Christiana døpt 16/8-1737 Loftstuen Sandsvær.Har Christian Reincke, tjener hos berghauptmand Schubart på Kongsberg - har sett etter han i noen dok.på riksarkivet, men fant ikke noe.Malene Magdalene Benjaminsdatter Grue- finner hun begravet 1/3-1774 som 63 år på Kongsberg.Hun ble viet 26/7-1746 på Kongsberg med Peder Jørgensen Berg.Håper på noen possitive innlegg/svar.mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Finn H Bakken

til Arnt og alle dere andre:iflg. 'bygdeboken' Sandsvær Saga Andet Bind Personalhistorie side 158/159:om Peder J.Berg: stedatter Christiane, hans første hustrus uegte datter med Christian Reincke, tjener hos berghauptmand Schubart -det er herifra jeg har 'etternavnet' e.l. Håper noen kan bidra litt mer om Christian og Magdalene- og deres opphav.mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

Til Anne - takk for innspill- har vært innom og sett litt her, bl.a. i innlegg 62582 der står det om Benjamin Pettersen Grube, hyttemester i Tolga 1717. Men har ikke funnet Magdalene døpt- skulle være omkring 1711 - ettersom hun var 63 år ved begravelse 1774. Ser også i din lenke at en Oluf Pettersen Gruve er nu på Kongsberg Må lete noe mer i Røros/Tolga området- kanskje jeg også har oversett noe. Dette er iallefall flott innspill av deg.mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

Til AnneJa, jeg har notert Anne Benjaminsdt.som mulig søster - se også Sandsvær VI side 528 - hun ble gift for 2g. med Johannes Jørgensen Berg -en bror av Peder J.Berg gm Magdalene og bror av Ambrosius Jørgensen Berg som ble gift med Christiana(Magdalenes dt.) - som er mine aner. Til Arnt: På samme side 528 står det også Christiane Christiansdt. Reincke fra Kbg.Har også sett - men kirkeboken for Røros er ikke med skannede kirkebøker. Takker for flere innspill.mvh finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.