Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jens Riise

[#73447] Bjarne Torleif Johansen født 1896

Recommended Posts

Gjest Jens Riise

Jeg har funnet han i oslotellinga fra 1923. Hans mor heter Oline johansen Født 1854i Vestre Gausdal Jeg finner ingen av dem i folketellinga fra 1900. Jeg har funnet Oline Olsdatter i Oslo 1975 som tjenestepige. Men hvem er faren til Bjarne. Det ville jeg likt å vite

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Kan det være han her? (Bla deg nedover til lnr. 54098)Morens navn stemmer sånn omtrent ihvertfall.LenkeMvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jens Riise

Ja jeg har også funnet han men fødselsdatoen stemmer dårlig. Han er jo født 27 febr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Er du sikker på at Oline er ei Olsdatter?I 23 tellingen står det at hun er f 8 mars 1854.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=ft03011923&gardpostnr=690&personpostnr=3007&merk=3007#ovre>Lenke.Den eneste Oline jeg finner f i Gausdal på den dato er denne:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Gausdal, Ministerialbok nr. 8 (1850-1861), Fødte og døpte 1854, side 63. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Her er far Gudmund Jørgensen.Den Oline i 1865

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Til (3): Du oppga jo bare at han var født i 1896, så det var ikke så godt å vite at han i (2) ikke var den riktige. Hvis du vet hvilken dato Bjarne var født, var det kanskje en idé å fortelle det?Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kirsti Rye

Her er to Bjarne Thorleif, f 27 og 29 feb 1896, ingen av mødrene heter Oline, den ene faren heter Johansen.Er det en av dem kanskje?Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. 9 (1894-1897), Fødte og døpte 1896, side 203. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5430&idx_id=5430&uid=ny&idx_side=-211>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Se notat i venstre marg på disse!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Kanskje dette er Oline med mann og pleiesønn Bjarne,Askim 1900Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jens Riise

Takk Takk nå begynner det å flaske seg Jens

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.