Gå til innhold
Arkivverket

[#73447] Bjarne Torleif Johansen født 1896


Gjest Jens Riise
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Riise

Jeg har funnet han i oslotellinga fra 1923. Hans mor heter Oline johansen Født 1854i Vestre Gausdal Jeg finner ingen av dem i folketellinga fra 1900. Jeg har funnet Oline Olsdatter i Oslo 1975 som tjenestepige. Men hvem er faren til Bjarne. Det ville jeg likt å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Er du sikker på at Oline er ei Olsdatter?I 23 tellingen står det at hun er f 8 mars 1854.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=ft03011923&gardpostnr=690&personpostnr=3007&merk=3007#ovre>Lenke.Den eneste Oline jeg finner f i Gausdal på den dato er denne:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Gausdal, Ministerialbok nr. 8 (1850-1861), Fødte og døpte 1854, side 63. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.Her er far Gudmund Jørgensen.Den Oline i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (3): Du oppga jo bare at han var født i 1896, så det var ikke så godt å vite at han i (2) ikke var den riktige. Hvis du vet hvilken dato Bjarne var født, var det kanskje en idé å fortelle det?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er to Bjarne Thorleif, f 27 og 29 feb 1896, ingen av mødrene heter Oline, den ene faren heter Johansen.Er det en av dem kanskje?Kildeinformasjon: Oslo fylke, Rikshospitalet, Ministerialbok nr. 9 (1894-1897), Fødte og døpte 1896, side 203. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5430&idx_id=5430&uid=ny&idx_side=-211>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.