Gå til innhold
Arkivverket

[#73462] vielse i Strinden


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

John Henriksen Rossing f. 1870 fra Tolgen og hustru Karen Petersdtr. Rossing f. 1854 fra Snaasen befinner seg i FT 1900 på Strinden. Der er John stenhugger ved Domkirken. Han har sannsynligvis tidligere fartet litt rundt, ettersom det i 1895 ble født en datter i Borge i Lofoten, hvor John iflg. kirkebok for Borge er oppført som barnefar med yrke kontorist. Jeg har så langt ikke funnet vielsen med Karen i kirkebøkene, ei heller om det er registrert barn i forholdet mellom John og Karen. Noen som har opplysninger som kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Der har vi nok vielsen ja, tusen takk! Navnet Skavlan kan være gårdsnavnet. Karen er en god del eldre enn sin mann - i FT 1900 for Strinden er hun oppgitt å være født i 1954, ved vielsen er fødselsåret 1945. Dette skal jeg prøve å sjekke nærmere opp i kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Dersom noen har Snåsa-boka tilgjengelig, er jeg svært takknemlig for oppslag i den når det gjelder gården/navnet Skavlan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk Aud, da er nok 1845 det korrekte f.året for Karen. (Ser i innleggene over at jeg ved en feiltagelse har klart å skrive 1945 og -54) Jeg er også på utkikk etter nærmere oppl. om John, og vil gå gjennom kirkebøker for Johns begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.