Gå til innhold
Arkivverket

[#73471] Sjømannskirken i New York


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg leter etter viede i sjømannskirken i New York 25.06.1896. Det er snakk om Karl Ludvig Mathisen og Amalie Thoresen.Jeg ville bli veldig glad dersom noen kan hjelpe meg. Jeg har nå funnet en Amalie Thoresen f. i Horten 22.03.1865 (Borre i Borre 1852 - 1871, folio 177, nr. 86)men lurer veldig på om det er den riktige Amalie?Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Nå lurer jeg bare på om det allikevel kan være den rette Amalie jeg fant i Horten. Kan Johannes bli til Hans i en kirkebok?Stedet der Johannes Thoresen bodde er i alle fall på samme sted som min oldefar bodde i Horten sammen med sin familie. Karl Ludvig bodde også i S. Brårudgate da min farmor Elfrida Marie ble født.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for konfirmasjonsopplysningene. Grubler bare på om jeg kan stole på at det er riktige Amalie. Når datteren til Karl Ludvik og Amalie døde 1897 i horten står det også S. Brarudgate som bopel.LenkeGrace står som nr. 28.Dette kan vel tyde på at det er riktig Amalie.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.