Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger-Marie Næsset

[#73471] Sjømannskirken i New York

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg leter etter viede i sjømannskirken i New York 25.06.1896. Det er snakk om Karl Ludvig Mathisen og Amalie Thoresen.Jeg ville bli veldig glad dersom noen kan hjelpe meg. Jeg har nå funnet en Amalie Thoresen f. i Horten 22.03.1865 (Borre i Borre 1852 - 1871, folio 177, nr. 86)men lurer veldig på om det er den riktige Amalie?Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Håklev

Denne ligger på Digitalarkivet LenkeFant en Amalie der,men legger ikke inn lenke. Det er jo litt morro å finne det selv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Du finner viede i sjømannskirken i NY under databasevelgeren. Velg utlandet og kirkebøker.Legger inn lenke til vielser Lenke De ble viet 25/7 1896.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk.Nå lurer jeg bare på om det allikevel kan være den rette Amalie jeg fant i Horten. Kan Johannes bli til Hans i en kirkebok?Stedet der Johannes Thoresen bodde er i alle fall på samme sted som min oldefar bodde i Horten sammen med sin familie. Karl Ludvig bodde også i S. Brårudgate da min farmor Elfrida Marie ble født.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for konfirmasjonsopplysningene. Grubler bare på om jeg kan stole på at det er riktige Amalie. Når datteren til Karl Ludvik og Amalie døde 1897 i horten står det også S. Brarudgate som bopel.LenkeGrace står som nr. 28.Dette kan vel tyde på at det er riktig Amalie.Mvh. Inger-Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.