Gå til innhold
Arkivverket

[#73481] Tyding pass


Gjest Gaute Klepp
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Solberg

Jeg leser det slik:Hans Hartmann Kongelig Majestæts Foged over Jederens og Dahlernes Fogderie i Stavanger Amt i Norge. Gjør vitterligt at foreviiser(?) af Aanon Thorsen, 29 Aar gammel, født her paa Jedderen, er Middelmaadig af Vext, har lyseblaae Øine, mørkt Haar, og intet Særkjende, agter med Kone og 3de Børn at reise fra Kleps Skibrede i Jedderens og Dahlernes Fogderie, hvor ingen smitsom Sygdom hersker, til America, for der at nedsætte sig; Sier (?) herved min tjenstlige Begjæring til alle og enhver Forekommende, at de forbemeldte, Aaanon Thorsen, med Kone og 3de Børn, paa denne deris Reise, frie og ubehindret ville lade passere. Dette Pas gjelder allene for denne Reise og ikke flere. Dette til Bekræftelse under min Haand og Embeds Segl. Jedderen og Dahlernes Foged Kontoir. Egersund den 30. Maii 1825. Hartmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Enig med Ottar i det meste, bortsett fra følgende:...At Foreviiseren heraf, Aanon Thorsen.......for der at nedsætte sig; thi er herved min....I margen står det i tillegg: Pashaverens egenhændige Underskrift Aanen Thorsen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.