Gå til innhold
Arkivverket

[#73486] Er du av ROMANI-slekt?


Gjest Kai-Samuel Vigardt
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai-Samuel Vigardt

Jeg har nå i mange år arbeidet med å samle Omstreifere/Romanifolk i en database. Disse årene har ført til en database inneholdende over 40 000 personer, i inn- og utland.Hjemme har jeg mange tusen papirer som ligger å venter på å bli registrert, og komme i system.Hensikten med denne debatten er at jeg ønsker å gi dere et tilbud der ute, som iherdig leter etter deres forfedre av Romani- og/eller omstreiferslekt. Kanskje kan jeg hjelpe noen av dere som eventuelt skulle ta kontakt!?!?Jeg kan nås på e-mail: kasaglar@online.no eller gjennom denne debatten.Vil også samtidig opplyse om at jeg sitter i en gruppe som heter LOR Slektsforskning. Det er Landsorganisasjonen for Romanifolket (LOR) som startet opp tilbudet med slektsforskning til det reisende folk i 2003. Siden den gang har gruppen hatt flere tusen henvendelser. Mange har blitt hjulpet. Organisasjonen har over 800 medlemmer, og vi har plass til flere. http://www.lor.noHa en fin kveld alle sammen Mvh Kai-Samuel Vigardt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Flott med dette utspillet, Kai-Samuel!Jeg kommer av og til borti reisende folk i slektsgranskingen, enten tilfeldig, eller for å hjelpe bekjente som vet/tror de har opphavet sitt fra dette folket, og jeg har jo også fått hjelp av deg tidligere. Jeg takker og noterer tilbudet ditt om å ta kontakt dersom jeg står fast igjen :-)Ser at du også er tilknyttet LOR Slektsforskning. På den gamle hjemmesida til LOR var jeg inne på Fantefortegnelsene til Eilert Sundt, men disse var borte da LOR opprettet ny hjemmeside. Det hadde vært kjempefint om de ble tatt inn igjen på den nye hjemmesida til LOR etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill N. Fjeldsaunet.

Jeg er ikke av Romani- slekt, men i min tråling i kirkebøkene etter slekta mi i Elverum, har jeg sett en hel del spesielt blant døde. Neste gang jeg kommer over noen skal jeg notere meg navnene, der disse står. Har sett de kun skrev 'omstreifende' også og det er synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.