Gå til innhold
Arkivverket

[#73487] Etterlysing av Elen Oline Ellingsdatter fra Alstahaug


Gjest Karl Petter Gustafsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Petter Gustafsson

Jeg etterlyser opplysninger om Elen Oline Ellingsdatter fra Alstahaug eller området omkring (Alstahaug i Levanger). Elen Oline var i 1865 gift med Ole Haagensen f. 1815 i Klæbu. Bosatt i Trondheim i 1865. Død før 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Løveng

Faren til Elen Oline, Elling Olsen var født på Daling østre på Ekne 4.11.1794. Han ble gift 2.12.1823 med Karen Olsdtr. Trætli født 11.7.1798 i Markabygda. Elling var forpakter (Lottebruker) på Gevika på Ekne i 5-6-år. I 1833 flytta han med familien til Hitra. Oppholdet på Hitra ble kort, alt 5.12.1834 døde Elling på Klokkergården på Hitra. Enka Karen flytta tilbake til Skogn i 1835. Bodde først på plassen 'Geilvollen' under Svendgård. i 1875 bodde hun til datteren Elen Oline i Trondheim.Elling Olsen f.1794 var sønn til Ellen Mallene Eriksdtr. (1751-1800) og Ole Nilsen Daling (1755-1797)Karen Olsdtr. var datter av Karen Giertsdtr. (1767-1810) og Ole Jensen Trætli (1761- )Har Ellings aner 4-5 generasjoner tilbake, men det er formye å skrive inn her. Kan sende dem over til deg om du vil.( ja-kaare@online.no)Mvh Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Petter Gustafsson

Takk for mye interessant informasjon.Jeg tar gjerne imot tilbudet fra Jan Kåre Løveng om oversikt over Ellings aner. Jeg har nå såpass mye informasjon at jeg også kan finne mere informasjon i bygdebøkene for Skogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Petter Gustafsson

Jeg glemte å oppgi min e-post adresse i forrige innlegg.Oversikt over Ellings aner kan sendes: karl.gustafsson@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.