Gå til innhold
Arkivverket

[#73502] Oscar Røine , født Pedersen i Drammen


Gjest Per Edling
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Edling

Bror av min mormor Oskar Pedersen født 1888 i Drammenskiftet navn til Røine før 1914. Etterlyser om noen har kjennskap til familien, dvxca. død og nærmeste familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Dis-gravminneregister finner jeg mange Røine begravet i Drammen.Legger en leke til gravminnet til Oskar Pedersen føst: LenkeDu må nok dpbbeltklikke på lenken for å få inn opplysningene. Ingen foto av gravstøtte.Samme gravsted:Id . nr. 155633 Helga f. 29/11 1903, d. 1989. Id. 155634 Oskar beg 14/12 1955 id, 15635 Reidar beg 1920 id. 155637 Hulda beg 10/9 1950 id. 155638 Marit beg 1979Alle disse finner du under Bragernes. Det finnes flere Røine-slekt beg i Drammen.Søk på Dis gravminner, så finner du den der.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner nok en Oskar Røine som er bisatt i Bragernes i 1966, og samme grav Gunda Røine bisatt 1967:Legger en lenke til den Oskar Røine her: LenkeSiden fødselår ikke er reistrert hos disse to med samme fornavn , Oskar, vet jeg ikke hvem av dem du leter etter?Du får kikke på gravminne- registeret for å se om du finner ut av dette?Kan hende en henvendelse til kirkevergen om hvem som har festet gravene, kan gi deg svar?Lykke til med letingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om det er rett familie jeg fant i 1900-tellingen, ser jeg at faren Hans Pedersen kom fra Lier.Her kan du muligens finne ut noe mer om Røyne-gårdene i Lier? Det kan jo være derfra navnet skriver seg?? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Nordmenn i fangenskap 1940-45 finner jeg en Oscar Røine, postmann, Drammen, f.7-9-88. Arr. ovf. 18-6-41 Møllergata 19. (f.nr.1400), løsl.31-7-41.Det stemmer med han som Gunn har funnet. Her er dåpen til Oscar Ragnval Martinus Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.