Gå til innhold
Arkivverket

[#73508] Marthe Henrichsdatter født ca. 1770


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Jeg leter etter ovennevnte. Hun ble gift med Ole Svendsen 7/3-1790. (Ole Svendsen var sønn av Svend Svendsen, omreisende hesteskjærer fra Luster i Sogn, iflg Lars E. Øyane) Martha er nok kanskje fra et annet fylke enn Sogn, og Ole og Marthas første barn, datteren Inga er nok også født i et annet fylke (ca. 1789) De andre barna har jeg funnet. Haren del info om familien , men ingenting på Martha Henrichsdatter. Og jeg lurte på om det er noen der ute som har noe info om henne. Hun var kanskje av reisende ætt hun også?? Det er 7 år siden sist jeg så på akkurat denne grenen av familien min og håper noen kan hjelpe meg. Kan jo si at jeg fant en Martha H. i Kaupanger født i 1769 men hun døde straks etter , 3 uker og 2 dg gammel. Martha H. var 31 år i folketellingen fra 1801, familien bodde da under Hovland i Årdal. Takknemlig for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Hei Takk skal du ha, det er mulig for at det kan være riktig. Ifølge kirkeboken for døde i 1806, Lærdal, var hun 38 år da hun døde og da er hun født i 1768. jeg skal sjekke det, takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.