Gå til innhold
Arkivverket

[#73522] Foreldre til Johan OlsenSeter og Karoline Seter


Gjest Sidsel Gravermoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sidsel Gravermoen

Mine oldeforeldre, Johan Olsen Seter f. 31.01.1872, døde 27.01.1941. Oldemor: Karoline Olsen Seter f. 23.03.1870 og døde 07.03.1942 Begge er født i Oslo og ligger begravet på Nordre Gravlund, Oslo. De fikk barna : Anna Berg, Olav Sæther, Alfred Seter - (min morfar) Marie Svendsen og Emilie Seter. Jeg ønsker generell informasjon om disse, og mest mulig om mine oldeforeldres navn og bosted, trolig Trøgstad i Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Gravermoen

Jeg har gravstøttebilde av Johan Olsen Seter f. 31011872 Og Karoline Olsen Seter f. 22031870 (ikke 23/3-1870) Leter endel på kirkebøker, men har ikke kommet noe lenger. Sidsel. Takk for at du tar deg tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Det er 3 stk Caroline født i Eidsberg i mars 1870, men ingen den 22. Og det er ikke sikkert at hun het Olsen som barn. Det navnet kan hun ha tatt da hun giftet seg med JohanI og med eldste barnet sannsynligvis er født og døpt i Kristiania, så er de kanskje gift der også. Og ved vielsen kunne man finne litt mer opplysninger. Men det er mange kirkebøker å lete i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Ikke rart Karoline var vanskelig å finne,hun er døpt som nr.2 her,men fødselsdatoen er den 25.03. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5754&idx_id=5754&uid=ny&idx_side=-49>Lenke Fant mellomnavn og etternavn da minsta jenta Emilie ble døpt (adr.er Toftvn.32,ellers hadde jeg blitt usikker siden datoen ikke stemmer med folketellinga)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Se på par nr 41.Det ligner veldig på de ettersøkte, men med så vanlige navn er det lett å ta feil.Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 8 (1891-1908), Ekteviede 1891, side 202. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5810&idx_id=5810&uid=ny&idx_side=-212>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Sant det,men her stemmer jo både oppgitt vielsesår,fødselsår og fødested,så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel Gravermoen

Jeg takker dere alle for hjelpen, som har ført meg et langt stykke fremover. De siste innleggene stemmer helt overens med de faktiske hendelsene. Dere er gull vært, som sitter her og hjelper oss, som det går tregt med! Sidsel G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.