Gå til innhold
Arkivverket

[#73545] Farmor


Gjest Jens Riise
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Riise

Jeg var på slektforskningsdaen på HIV i Vestfold. Det var veldig interessant, jeg fant noe av slekta til Mormor fra Uddevalla i Sverige. Nå leter jeg etter farmor. Hun het Clara Borghild Pedersen født 17/11 1889 på Hedemarken et sted. Jeg kan ikke finne noe om henne. Kan noen hjelpe meg. Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Enig med deg, Gunn. Jeg mente at jeg søkte på Klara født 1889 også, men fant ingen. Jeg har vel klussa litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det vel ikke den rette Clara, Arnfrid? Hun har ikke mellomnavnet Borghild :-)Har også søkt litt etter ektemannen Carl Ludvig Riise i 1900-tellingen og i mormonerdatabasen, uten hell.I Gravminneregisteret er det mange med navn Riise, men finner ingen som passer.Vet hvor paret ble begravet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men der er ingen aktuelle med navnet Clara / Klara Borghild i FT 1900. Vet man sikkert at hun hadde mellomnavnet Borghild ved dåpen?Faren til de to jentene, Klara og Karen, døde forøvrig i 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Pussig at jeg ikke finner dem gravlagt på Nordstrand kirkgård , men det er jo mulig at disse ikke er blitt registeret på kirkegåden i Dis gravminner til nå.Finner en del med Riise-navn på Nordstrand kirkegård, men ikke Carl og Borghild ? Kan jo være at graven er slettet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Mulig du finner slektninger på Dis-gravminner . Her er en Carl Gustav Riise gravlagt på Nordstrand kirkegård : LenkePrøv med søking, her så kan det hende du finner opplysninger om slekt?Mulig du må dobbeltklikke på lenken for å åpne bildet av gravstøtten over her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da var det ikke rart han ikke finnes i 1900-tellingen i Norge :-)Har dessverre ikke greid å finne Clara Borghild i 1900 -tellingen , til nå.Hadde vi greid å finne vielsen ville det sikkert stått interessante opplysninger om fedres navn.Kan hende adresselister i Oslo Byarkiv kan hjelpe deg med hvor de bodde ?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett en del i kirkebøkene for Nordstrand etter dåp for Knut f. 1921 og søsteren Anne Marie f. 1915 uten hell. Heller ikke under fødselsregister herfra finner jeg barna. Det betyr vel at de kan ha bodd et annet sted før de kom til Munkerudvollen 14?Kan være du kan finne svar i Byarkivets adressebøker på hvor de bodde da barna var små?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett en del i kirkebøkene for Nordstrand etter dåp for Knut f. 1921 og søsteren Anne Marie f. 1915 uten hell. Heller ikke under fødselsregister herfra finner jeg barna. Det betyr vel at de kan ha bodd et annet sted før de kom til Munkerudvollen 14?Kan være du kan finne svar i Byarkivets adressebøker på hvor de bodde da barna var små?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.