Gå til innhold
Arkivverket

[#73555] Laura Marie Olsdatter Frogn


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Trenger hjelp til og finne dåp,konf og død til min tippoldemor Laura Marie Olsdatter.Hun ble født i Drøbak 1844.Hennes far het Ole Reiersen.Hun giftet seg i Gamle Aker 6 mars 1869 med Petter Emil Evensen.12 mars 1871 kom min oldemor Hilda Birgitte Evensen til verden i Maridalsvn.i Oslo.Hun fant jeg begravd på Solum i Telemark,så dette er ikke enkelt.Hele min slekt har flyttet veldig mye,så det er ikke så lett og finne de.Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd mange takk. Hilsen Jan Samuel Halvorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn vielsen til Laura Marie Olsdatter her først fra kirkebok Gamle Aker. Se 1. vielse nr. 12: LenkeHun bor i Kristiania på den tiden ser det ut til.Skal se om jeg finner flere opplysninger:-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei.Det finnes ikke kirkebøker i Drøbak på denne tiden hun ble født, da de har blitt borte i brann.Uansett, så fant jeg en dåp i Drøbak 18/12 1839, Dorthe og foreldre er Ole Reiersen og Abigael Nielsdatter. Kanskje en søster?Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7541&idx_id=7541&uid=ny&idx_side=-368>Lenke Permanent bildelenke: LenkeForeldrene, Ole Reiersen og Abigael Nielsdatter ble gift i Ås 25/7 1824 Ås klokkerbok 1 I2 side 375 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg så det samme med manglende kirkebok for Drøbak som Cathrin her. Har prøvd å finne familien i 1865, men Laura Marie er vel flyttet ut fra hjemmet på den tiden?Her finner jeg henne i 1900-tellingen med ektemann og barn i Østgaards gade 6 i Kristiania.LenkeKan jo hende at Ole Reisersen og Abigael Nisdatter lever i 1865, så jeg kan lete bedre :-)Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk i mormonerdatabasen finner jeg at ekteparet Ole Reiersen og Abiegal også får følgende barn.Legger en lenke til Regine f. 1826, døpt i Aas : LenkeDet er også listet opp Anne Regine dpt 26 jul 1829, AasMaren Johanne dpt 21 okt, 1831, AasThorval dpt 5 okt 1834, AasNils dpt. 15 mai 1837, AasDorthea dpt 18 des 1839 DRøbak?Med forbehold om rett avskrift. Skulle vel være mulig å finne noen av etterkommerene i 1865?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Det ser ikke til at hun er konfirmert i Drøbak. Kirkebøkene begynner på nytt fra 1858.Jeg fant de samme søsken som deg Gunn, men hvor har det blitt av alle sammen!!Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bare hyggelig om det vi finner kan hjelpe deg:-).Jeg søker forgjeves i 1865 tellingen etter Laura Marie , uten hell til nå, dessverre.Heller ikke søsken og foreldre finner jeg spor av i Aas , Drøbak eller Frogn. Foreldrene kan jo være døde tidligere? Kan det være en mulighet for at flere i slekta har emigrert?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Vet ikke sikkert,men det tror jeg ikke.Hele slekta mi har flytta veldig mye rundt omkring i all tid,så det er ikke lett og finne de. Tusen takk igjen for all hjelp!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Det virker som både Karin og Carsten holder på i riktig distrikt.Vet noen om det mangles tellinger fra Oslo? I Drøbak ble slektsnavn ganske vanlig på denne tiden.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Ja,Peter Julius var gift med Hilda Birgitte.De fikk 9 barn,og i 1910 ble sønnen konf.i Skottfoss i Telemark.Peter Julius er ikke registrert der oppe.De må ha flytta tilbake,for min bestefar er født i Oslo.Har ikke funnet innflytting til Skottfoss. Laura Marie er det visst veldig vanskelig og finne ser det ut til. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.