Gå til innhold
Arkivverket

[#73560] Barn till Johan Arvid Olsson/Hallfeldt


Gjest Ann-Sofie Hillerström
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej! Jag har efter mycket letande lyckats hitta min släkting Johan Arvid Olsson, född 22/7 1871 i Tanum i Sverige. Han emigrerade till Norge 1898. Tack vare en svensk bouppteckning fick jag reda på att han hade bosatt sig i Oslo och fått fem döttrar, Margit, Valborg, Ardis, Aslaug och Ester. Jag har lyckats hitta att han avled 1953 18/10, då hette han Hallfeldt i efternamn. Jag har lyckats hitta två av döttrarna, Ardis, född 1909 15/2 i Kampen och Esther, född 1907 4/1 i Kampen. Men var föddes de andra döttrarna och var gifte han sig? Jag har letat igenom födda i Kampen från år 1899 till 1907 men inte hittat de tre andra döttrarna som förmodligen är äldre än Ardis och Esther. I Ardis födelsenotis står det något som jag inte riktigt kan tyda, det verkar som föräldrarna skall ha gift sig 1892 i Sandefjord, har jag läst rätt?När Johans bror dog 1959 så var både Aslaug och Ester döda enligt bouppteckningen. Aslaug hade en son, Roger Florin och Ester hade en dotter, Tove Sandenäs, båda bodde i Oslo.Hoppas att någon kan hjälpa mig att hitta de tre andra döttrarna och även var och när Johan Arvid gifte sig.MvhAnn-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Sofie Hillerström

Hej Anne!Oj vad mycket information du hittat om Johan Arvid och hans familj. Jag tackar och bockar!!!! Jag tyckte att jag letat i Folketellingen år 1900 på alla möjliga tänkbara sätt men uppenbarligen hade jag inte letat tillräckligt bra. Nu är alla frågetecken uträtade. Tack så mycket för hjälpen!!MvhAnn-Sofie Hillerström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.