Gå til innhold
Arkivverket

[#73575] Hvem er personene på bildet?


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Dette bildet fant vi i min mormors papirer da hun døde. Hun var fra Bamble i Telemark. Hennes pikenavn var Agnes Elise Berntsen, f. i 1898. Noen i familien har antydet at de eldste på bildet muligens er mormors mors foreldre. Mormors mor het Maren Krestine Hansdatter. Hennes foreldre var Hans Andreas Hansen, f. i 1830 i Bamble og Elen Marie Kristensdatter, f. 1833 i Eidanger. Dersom noen kan fortelle meg hvem personene på bildet er, og kanskje også hvor bildet er tatt, ville jeg bli veldig glad. Mvh Astrid Gran Skjæret

bilete7963.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Har dessverre ikke svar på hvem det er, men kanskje det er litt lettere å se det nå - rett vei! Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete7967.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes familielikheten er mellom det eldre paret og mannen. Se på nesa til gamlemor og evt. det jeg tror er sønnen. Men om det er slik du sier så kan vel jenta i rutete kjole kanskje være din mormor da, eller en kusine av henne. Men da må jo bildet ha blitt tatt på beg. av 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Til Johan Arthur. Tusen takk for at du snudde bildet for meg. Jeg så at det var kommet 'på tvers', men hadde ingen peiling på hvordan jeg kunne rette på det. Til Berit. Takk for forsøk på å hjelpe. Jeg har også lagt merke til likheten mellom disse to, men vet likevel ikke hvem de er. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

'tilbehør' Dette er et program der du kan foreta enkle redigeringer som f.eks å snu et bilde. Legger ved to skjembilder som viser hvordan du gjør dette! Lykke til! Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete7974.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Tilbehør. Dette er et program der du kan foreta enkle redigeringer som f.eks å snu et bilde. Legger ved to skjembilder som viser hvordan du gjør dette! Lykke til! Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete7976.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her må det være noe som ikke stemmer. Nå har jeg to ganger lagt inn samme teksten og siste gang med et nytt bilde og enda mangler første del av teksten! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.