Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Bjørnar Iversen

[#73580] Premir Lieutenant Peder Friderichsen Kleboe Selmer's vielse. Tydehjelp

Recommended Posts

Guest Bjørnar Iversen

Er det noen som kan komplettere teksten jeg sliter med her. Vielsen er i Kråkstad kirke den 16.3.1767, vielse nr 2, høyre side Lenke Jeg har tydet noe: Premir Lieutenant ved det 2det Oplandske Regimente og tilforn ugift som ?? ?? ?? ?? uden foregaaende ?? i Krogstad Kirke ekteviet med Jomfrue Johanne Jensdatter Borchsenius.

Guest Niels Hegge

Kan ikke hjelpe deg med tydning, men vil nevne at jeg har Peder i register for 'stamtavle for slækten Bernhoft'. Sønnen Jacob giftet seg 1800 med Susanne Meldal Bernhoft. MvhNiels

Guest Niels Hegge

Ser at det ble feil ;-(, samme navn men Jacob som giftet seg med Susanne var døpt 1754. Sønn av Peter Friderichsen. Det var altså to Peder/Peter samtidig.

Guest Else B. Rustad

Til (1):Peder Friderichsen Kleboe Selmer Premir Lieutenant ved det 2det Oplandske Regemente og tilforen ugift som lige med adel agtet uden foregaaende troelovelse i Krogstad Kirke Egteviet med Jomfrue Johanne Maria Jensdatter Borchsenius.Mvh Else B.

Guest Bjørnar Iversen

Tusen takk for hjelpen. Ikke rart at man blir forvirret av en slik tekst som inneholder slike rare formuleringer av språket.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.