Gå til innhold
Arkivverket

[#73580] Premir Lieutenant Peder Friderichsen Kleboe Selmer's vielse. Tydehjelp


Gjest Bjørnar Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørnar Iversen

Er det noen som kan komplettere teksten jeg sliter med her. Vielsen er i Kråkstad kirke den 16.3.1767, vielse nr 2, høyre side Lenke Jeg har tydet noe: Premir Lieutenant ved det 2det Oplandske Regimente og tilforn ugift som ?? ?? ?? ?? uden foregaaende ?? i Krogstad Kirke ekteviet med Jomfrue Johanne Jensdatter Borchsenius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Kan ikke hjelpe deg med tydning, men vil nevne at jeg har Peder i register for 'stamtavle for slækten Bernhoft'. Sønnen Jacob giftet seg 1800 med Susanne Meldal Bernhoft. MvhNiels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Ser at det ble feil ;-(, samme navn men Jacob som giftet seg med Susanne var døpt 1754. Sønn av Peter Friderichsen. Det var altså to Peder/Peter samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (1):Peder Friderichsen Kleboe Selmer Premir Lieutenant ved det 2det Oplandske Regemente og tilforen ugift som lige med adel agtet uden foregaaende troelovelse i Krogstad Kirke Egteviet med Jomfrue Johanne Maria Jensdatter Borchsenius.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnar Iversen

Tusen takk for hjelpen. Ikke rart at man blir forvirret av en slik tekst som inneholder slike rare formuleringer av språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.