Gå til innhold
Arkivverket

[#73592] Bildestørrelse 40 %


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Sålangt har disse skiftene virket fint, for mitt bruk. Men fra igår kveld begyndte ett eller annet å skape seg, slik at hva jeg enn gjør for å jobbe med størrelse 60 event 75%, så går bildet tilbake til størrelse 40%.Er det jeg som gjør noe feil eller...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Har prøvet flere ganger med samme resultat. Men så oppdaget jeg nu pludtselig at hvis jeg hentet opp register først, og bestemte størelse derfra , så virket systemet. Vet ikke om flere har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei på dere!Akkurat slik som Terje beskriver er det hos meg også. Oppdaget det første gang i morges, og det fortsetter på samme vis nå i ettermiddag. Dette med å gå til registerert først hadde jeg ikke forsøkt, men da får jeg ganske riktig frem 100 % jeg også. Problemet er at det jeg egentlig skal se på er registrene til dødsfallsmeldingene i Oslo, og i de protokollene er det ingen registre å finne frem siden de i seg er registre, og jeg blir stående bom med en oppløsning på 40 %.Vennlig hilsen fra Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Noe har i alle fall skjedd. Det var ikke slik fra begyndelsen. Men jeg klarer godt å leve med det. Tar først opp ett vilkårlig register. Der setter jeg oppløsning til 75 % og lukker registeret. Så går jeg inn på den skifteboken jeg ønsker, og da kommer alt opp med oppløsning 75%, men jeg får ikke endret det der til eks 60 %.Da må jeg gå ut i ett register igjen for å endre det den vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frederic G

Hei. Kan dere som har problemer med å endre størrelse fortelle meg hvilken nettleser dere bruker? Har testet IE7, IE8, Firefox, Safari, Opera og Google Chrome men har ikke greid å gjenskape feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Jeg har fortsatt feilen, men ved å gå først på ett vilkårlig register og der sette bildets størrelse for så å lukke det valget og så ta opp protokollen jeg vil lete i, går dette veldig fint. Hvis jeg går direkte i en skifteprotokoll blir bildestørrelsen 40 %. Har nu vendt meg til å benytte størelse 75%. Det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frederic G

Hei. Jeg har funnet en PC med det samme problemet og der var det IE som blokkerte alle cookies (informasjonskapsler). Hvis man tillater cookies fra arkivverket.no så skal det fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Takk for den. Men alt virker på kirkebøker og pantobl. Nå er vel dette med skifter en foreløpig test. Det blir vel endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Det er vel sent å komme med kommentarer nå, men vil likevel nevne at jeg hadde problemer med å endre bildestørrelsen i Windows Internet Explorer. Hvis jeg prøvde Mozilla Firefox gikk det bra. Om dette var tilfeldigheter vet jeg ikke, men det virket hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.