Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Ola Ljødal

[#73596] Når er bildet tatt?

Recommended Posts

Guest Ola Ljødal

For å kunne fastslå hvem damen er, må jeg vite NÅR bildet kan være tatt. (Jeg har valget mellom to 'tipper'). Forslag?

bilete7973.jpg

Guest Tom Larsen

Hei OlaJeg vil tippe rundt 1875, på brudebilde til min oldemor (gift 22/10-1876) ser kjolene ganske like ut.Tom

bilete7979..jpg

Guest Tom Larsen

Jeg prøver igjen, bildet kom ikke med.

bilete7980.jpg

Guest Gunn Huglen

Skulle nesten tro disse damene hadde kjoler fra samme skredder! Flotte var de på den tiden :-)Vil tro at Tom har rett alder på denne damemoten.Mvh. Gunn

Guest Ola Ljødal

Den tippoldemoren jeg mest tror dette kan være, døde i 1869. Kan bildet være tatt før den tid?

Guest Arnfinn Kjelland

Ja, det kan det absolutt. Det var mange både omreisende fotografer og fotografer med faste atelier i arbeid fra omkring 1860.

Guest Wenche Örbeck Kristiansen

Den moten syntes jeg kunne komme tilbake, nå har jo trenden värt lårkort. Syntes det hadde värt deilig med lang kjole. Håper du finner svar på tiden for dette bilde Ola! Hvordan går det ellers? Har du funnet henne i kirkebökene?? Lykke til! Mvh Wenche

Guest Ola Ljødal

Nei, ikke noe funn i kirkebøkene (klokkerbøker), hverken for Eidsvoll - eller Langseth kirke. Ola.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.