Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Samuel Halvorsen

[#73604] Elise Marie Sivertsen Blix

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Elise Marie Sivertsen Blix.Hun ble født i Sebuska i Russland,ant i 1868.Har funnet hennes konf.og vielse,men ikke dåpen. På forhånd mange takk. Mvh.Jan S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jo ha skrevet hvor konf.og vielse til Elise Marie var.Det var i Vardø. Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her har du hennes konfirmasjon i 1882, se nr. 7 på siden i kirkeboken her: LenkeDåpen i Russland er det nok ikke greit å finne i digitale kilder for oss.Hvem ble hun gift med, og har du vielsesdato?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er også en familie Sivertsen med med Rusland som fødested i 1900 i Vardø. LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,hun giftet seg med Oluf Olsen Lønning i Vardø 26 Des.1890. Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Og her har du vielsen i kirkebok 1890. Se nr. 16 nederst på s. LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Ved vielsen står oppført hennes far som avdøde Ole Sivertsen Blix.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer,og de endte opp i Haugesund.Hun er kanskje døpt i Sebuska,og det er vel vanskelig og finne? Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelp Gunn. Er det en mulighet for at det kan være noen opplysninger om Elise Maries dåp på Statsarkivet?Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Vet dessverre ikke om du kan finne opplysninger om dåpen i Statsarkivet.Ser at det står i rubrikk for fødsel 1868 og 26 juli. i rubrikk for dåp står det 1872 , men jeg har ikke funnet dåpen i kirkebøkene for VARDØ?Kan det tenkes at de har hatt tilhørighet til en Romersk katolsk menighet? Jeg kjenner ikke noe til dette dessverre.Håper andre kan hjelpe deg med dette spørsmålet.Lykke til! Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Om du ser på denne familien Sivertsen, så finner du en rekke russiske navn samme sted,disse tilhørte den romersk katolske kirke. Hvordan dåp ble ført der vet jeg ikke, dessverre, Lenke Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp Gunn.Jeg får lete videre. Mvh.Jan S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.