Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Reppen

[#73618] Skifte, Vikøren, Vik i Sogn

Recommended Posts

Gjest Per Reppen

Kan eg få opplyst kva som står i skifte etter Mathias Gjestsen Vikøren, LenkeMvh Per.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Reppen

Takk for utfordringen :-) Det er flott at dette kjem på nett! I korte trekk så forstår eg at desse personane er å plassera slik:Avdøde Huus mand Mathias Giærtsen, enken Ingeleif Olsdatter, og ? første kone Ragnhild Simensdatter.I 1. ekteskap 3 sønner: Johanes Mathiasen, død, han har 2 døtre: ældste datter Margrethe Johanesdatter, 20 år; anden datter Ragnilde Johanesdatter 19 år, for disse verge Niels Nielssen Refsdal.Anden søn Giært Mathiasen i Sogndal, og tredie søn Siur Mathiasen, Corporal i Sogndalske Compagnie.I andre ekteskap 2 døtre: ældste datter Birthe Mathiasdatter, 7 3/4 år; anden datter Ingerie Mathiasdatter 4 1/2 år, verge for disse Niels Nielsen Refsdal.Manglar mykje på at eg klarar å tyde alt, men det kjem vel etter kvart. Håpar du kan gje ei tilbakemelding på om det eg har skrive stemmer.Mvh Per.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.