Gå til innhold
Arkivverket

[#73618] Skifte, Vikøren, Vik i Sogn


Gjest Per Reppen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Reppen

Takk for utfordringen :-) Det er flott at dette kjem på nett! I korte trekk så forstår eg at desse personane er å plassera slik:Avdøde Huus mand Mathias Giærtsen, enken Ingeleif Olsdatter, og ? første kone Ragnhild Simensdatter.I 1. ekteskap 3 sønner: Johanes Mathiasen, død, han har 2 døtre: ældste datter Margrethe Johanesdatter, 20 år; anden datter Ragnilde Johanesdatter 19 år, for disse verge Niels Nielssen Refsdal.Anden søn Giært Mathiasen i Sogndal, og tredie søn Siur Mathiasen, Corporal i Sogndalske Compagnie.I andre ekteskap 2 døtre: ældste datter Birthe Mathiasdatter, 7 3/4 år; anden datter Ingerie Mathiasdatter 4 1/2 år, verge for disse Niels Nielsen Refsdal.Manglar mykje på at eg klarar å tyde alt, men det kjem vel etter kvart. Håpar du kan gje ei tilbakemelding på om det eg har skrive stemmer.Mvh Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.