Gå til innhold
Arkivverket

[#73621] 2 Søsken fra Erikstad i Älvsborg, Sverige til Norge ca 1867, mossedistriktet ?


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Har du noe eksakt fødselsdato på Britta Maja ? Har tenkt på at kanskje kom hun til Norge noen år før broren,og var allerede gift og etablert her før 1867 ? Og hadde bare vært hjemme i Sverige en tur i 1867.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Anne, tusen takk for forslag. Hm... det skal visst være vrient dette her.Jeg må jo ha glemt å skrive f.datoen hennes. Hun er født 6/2-1833 på Berg i Erikstad.Jeg er ganske sikker på at det ikke er min Brita Maja som er i lenken din i innlegg 27 - desverre. Det er vel spesiellt 2 ting som taler for at hun ikke var gift og i Norge i 1865.Det ene er at det er ikke noe luke eller anmerkning i husforhørene om at hun kan ha vært i Norge på et tidligere tidspunkt enn i 1867. Men, det er klart det kunne vært en mulighet at det aldri ble notert noe slik flytting. Det andre som taler i mot det er at hun de 6/7-1865 fikk et oägte og dødfødt barn i Bolstad, Älvsborg.Så desverre ser det ut som vi må skrinlegge også denne personen.Noen klarer virkelig å gjemme seg bort altså.Hilsen anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.