Gå til innhold
Arkivverket

[#73622] AURE? ; Ole Andersen f ca 1795 og sønn Andreas f.1815


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Holder på med en Ole Andersen som jeg finner som far til min 2xtipp Andreas Olsen f. 1815, sansynlig Aure / Romsdal. Men ingen av disse finner jeg født. I alle kirkebøker vedrørende Andreas er Ole Andersen oppgitt som far, men har til nå vært lite å sett i Kirkebøkene bortsett fra hans giftemål på Hitra. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2373&idx_id=2373&uid=ny&idx_side=-146>Lenke Permanent bildelenke: Lenke høyre side. Er det noen som kan hjelpe meg med denne Ole Andersen. Finner en Ole under Sannes Store og en Beret Hendrichsdtr. i Ft. 1801 Aure. Og en Ole konf er, nedre høyre side. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke. Så finner jeg en Ole gift her. ermanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Grethe. Her er Andreas gift; Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2375&idx_id=2375&uid=ny&idx_side=-253>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Så er han her i 1865 Lenke Og i 1875 bor familien på Singsø i Nord-Frøya. Dit flyttet de ca 1868-1870, men Ft. 1875 for Nord-Frøye er ikke lagt ut på nett. Familien er fra Andreas og senere bra utredet av meg, slik at det et foreldrene osv, som er 'proppen'. Jeg har også data for Ole Andersens giftemål med Beret som skjedde etter at Andreas (ukjent hvor født)og hans bror Hans som ble født i Bjugn i 1819. Her vielse. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Høyre side, og Hans dåp; Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Tileggsopplysning;Jeg ser en pike Beret Hendrichsdatter Wigsternær som får et uekte barn OLE født mai 1815 på Aure med en Halvor Halvorsen Ejde. Kan dette være Andreas med mor Beret? Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16108&idx_id=16108&uid=ny&idx_side=-288>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Kan jo heller ikke se at det er all værdens med Beret Hendrickdatterer å velge i distriktet Romsdal / Aure / Hitra / Bjugn (Ørlandet), for å ta med sansynlige plasser å lete.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Korleis veit du at mor til Andreas heitte Beret Hendriksdotter når du ikkje har funne Andreas døypt? Og kvifor trur du at han kom frå Aure?Eg trur neppe at Ole gift på Frøya, 25 år gammel i 1821 kan ha vore gift tidlegare. Han ville nok i tilfelle ha vorte titulert som enkjemann. Ole Andersson Fruhamn var forresten frå Edøya (Smøla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Finn. Dette er så rigtig spurt av deg, men som du kanskje ser i mitt første innlegg har jeg et stort spørsmål om dette også om det er AURE. Men at han kommer fra Romsdal og født i 1815 er sansynliggjort flere ganger i kirkebøkene. Ole og BERET er ikke sansynliggjort så mange andre steder. Der sier jeg også at Ole og BERET FIKK et barn sammen i Bjugn og de giftet seg senere, da er det naturlig å spørre om KANSKJE hun er MOR også til Andreas da vaksinasjonsprott. viser at det er samme familie, der både Ole, Beret, Andreas, Hans, Ane Mari og den siste datteren Ingeborg Johanna (forøvrig døpt bare Johanna) er oppført.. Hadde jeg viste hadde jeg sansynlig IKKE spurt da dette er en virkelig NØTT da jeg har lest kirkebøkene både fram og tilbake,på kryss og tvers, men kan selvfølgelig ha sett meg blind på noe. Så i denne sak er jeg mottakelig for alle INNSPILL og ideer.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Forøvrig kan jeg heller ikke finne ANDREAS og HANS Konfirmert. Men en Andreas blir konfirmert 7. Nov. 1830 Oppgitt til; Stora? med foreldre ........ Andersen og Margrethe. Kilde; Dolm Hitra 1827-1842 mini side 138, nr. 9 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2374&idx_id=2374&uid=ny&idx_side=-162>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.