Gå til innhold
Arkivverket

[#73623] Haugrønning


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg søker Marie Haugrønning. Har tidligere prøvd andre kanaler uten å finne henne, ingen kjenner til henne. Nå har jeg litt mer kjøtt på beina. Bror til min bestefar, Johan Andersen, f. 1871 i på gården Skånland Store i Trondenes, bodde i Trondheim størstedelen av sitt liv. Her fikk han mange barn, bl.a. Marie, som ble født i 1906. I skifte etter en annen av min bestefars brødre i 1963, er Johan Andersen nevnt, men han var død. Blant de han har etterlatt seg er det en Marie Haugrønning. Det må bety at hans datter Marie giftet seg med en Haugrønning. Er det noen som kjenner til Marie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Fant dåpen til Marie Bergitte, Faren heter Johan Meier Andersen, etter hva jeg leserKildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Vår Frue Kirke i Trondheim, Ministerialbok nr. 602A20 (1892-1908), Fødte og døpte 1906, side 130. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2719&idx_id=2719&uid=ny&idx_side=-133>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Hei takk for svar. Det var interessant med gravsteinen. Der står det Maja, så det er kanskje derfor jeg ikke har funnet henne tidligere. Jeg var vel ikke eksakt nok med å opplyse hva jeg er ute etter. Jeg har fødselsdata både på Marie og søsknene. Det jeg er interessert i er hvem hun ble gift med, og om hun har etterkommere. Takket være gravsteinen vet jeg hvem hun ble gift med. Men i og med Marie var søskenbarn til min mor, kunne det være interessant å finne eventuelle etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.