Gå til innhold
Arkivverket

[#73624] Forespørsel fra Danmark om Karen Marcusdatter Groth Barnholdt 1729


Gjest Cathrin Jegersberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg har igjen fått en forespørsel fra Danmark om det finnes opplysninger om morssiden til Karen Marcusdatter Groth Barnholdt, døpt i Sandsvær april 1729. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8577&idx_id=8577&uid=ny&idx_side=-119>Lenke Permanent bildelenke: Lenke, høyre side.Viser til innlegg nr.73500 Lenke jegersberg&nr=1&antinnlegg=10&startnr=&antall=&spraak=n#ankerLimer inn direkte fra Johanne Ester Geertsen Femø:Jeg siger Cathrin og jer her på forum tak for alt hjælp det har været dejligt. Men jeg kan ikke finde Karen Marcusdatter Barnholdt/Barnholt. Jeg vil prøve en sidste gang. Karen's far var Marcus von Barnholdt født omk 1693 Skien, Telemark, Norge, han hade en broder som hed Christian von Barnholdt født 07.05.1692 Skien, Telemark, Norge,. Deres forældre var Marcus von Barnholdt og Augusta Juliana Von Cranenburg.Men jeg har ikke mulighed for at lede i kirkebøgerne da jeg ikke rigtig kan finde rund i dem.Venlig Hilsen Johanne GeertsenSelv legger jeg til at jeg har funnet på Tore Vigerust sin side om innvadnrerakrivet i Kragerø 1720-1729 og der står navnet Karen Barnholt oppført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Jeg må bare støye for Gro og Berit som fant ut dette.Jeg tror etter hva jeg har forstått at Johanne Esther har gått igjennom lenken vedrørende Barnholdtslekten.Helge Huus Klodt var da hustru til Marcus Barnholdt og vielsen var i Sandsvær 1728.Kjempebra å få søskene også, da jeg vet Johanne Esther Geertsen fører nøye inn opplysninger.Mange hjertelig takk for all hjelp.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Anne.Dette er bare helt fantastisk. Gjett om en i Danmark blir overlykkerlig. Har prøvd å sende henne mail, men det er noe galt.Helle Huus Kloth/Cloth giftet seg 2. gang med Mons. Jørgen Otto ??På vegne av Johanne Esther. Tusen takk.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Helles andre ektemann het Jørgen Otto Ader og var musikant.Iver Christophersen Kloth døde på Kongsberg i 1735.Jeg tror det er han som blir begravet 28/6 1735 LenkeIver Christophersen datter Anne Gunhild født i Bragernes 1705 var første gang gift med klokker Galschiøt på Kongsberg og det kan være han som har skrevet i kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Anne. Beklager så mye for sent svar.Mail fra Danmark: Jeg har set at Helles forældre er fundet, jeg kikkede for at se om der var noget nyt, det var det jo. Du må endelig hilse og sige tak.Jeg må få takke selv også, da dette var svært hyggelig når en skal legge ut spørsmål fra andre land.Tusen hjertelig takk for hjelpen.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.