Gå til innhold
Arkivverket

[#73632] Rossing i Trondheim


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

John Henriksen Rossing, Tolga f: 1870 blir iflg. 'Vigde i Domsoknet i Trondheim 1877-1891' i 1889 gift med Karen Skavlan fra Snaasen f. 1845, og er i FT 1900 bosatt i Strinden. Har hittil ikke funnet ut når John og Karen døde. Han får i 1895 barnet Aagot (født i Borge i Lofoten)med Albertine Hansen. John skal også ha fått en sønn ved navn Oscar, uten at jeg har nærmere oppl. om fødested eller f.år. Ettersom jeg heller ikke har funnet ham ved søk i FT 1900, er det en mulighet for at han er født etter 1900. Fint dersom noen har nærmere oppl. som kan hjelpe meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk Grethe. Det er en mulighet. Jeg sjekker kirkebøker i Trondheim, Strinden og området rundt, men har foreløpig ikke greid å spore opp hverken Oscar eller dødsåret for John eller Karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Oskar Asbjørn er nok ikke den du søker, her er dåpen hans.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakklandet (Bakke), Ministerialbok nr. 604A20I (1901-1906), Fødte og døpte 1904, side 144. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2351&idx_id=2351&uid=ny&idx_side=-148>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.