Gå til innhold
Arkivverket

[#73638] Folketellinger i Canada, Ole H. Egge fra V. Slidre


Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

Karen Karlsdtr., f. 23.02.1892 på Oreneiet i Lunner, utv. 1909 til Chippewa Co. MN. Hun ble gift med Ole Egge, født i Norge. Jeg tror at dette er Ole Halvorsen, f. 28.12.1868 på Egge i Vestre Slidre, Valdres, utv. 1891 til Montevideo, MN fra Vang i Valdres. Karen og Ole må ha reist til Canada ca. 1910. Dette er det jeg har om familien: Barn: Alvin Conrad, (1911-1993); Harold, (1913-1995); Joseph, (1917-2003); Torsten, (?-?); Olaf Howard, (?-?); Beulah, (Mrs. Oscar Johnson) (?-?); Mabel, (1925-2000); og Helen J. (Mrs. Bill Wilson) (1930-1997). Karens foreldre: Karl Andersen og Maren Henriksdtr., gift 13.8.1876 i Jevnaker. Oles foreldre: Halvor Østensen og Jorand Torstensdtr., Vestre Slidre, Valdres. Karen døde 29.4.1977, Ole døde 6.8.1949, begge i Margo, Sask. Canada. Skulle gjerne hatt fødselsår og dødsår på alle barna, og også finne ut om Ole Egge er den jeg tror. Kan noen finne dem i folketellinger i Canada? Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1911 Census of CanadaName: Ole H Egge Gender: Male Marital Status: Single Age: 42 Birth Date: Dec 1868 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Immigration Year: 1908 Tribal: Norwegian Province: Saskatchewan District: Humboldt District Number: 209 Sub-District Number: 34Household Members: Name Age Ole H Egge 42Denne Ole står oppført som singel. Imm 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Hei Hanne Line. Takk for svar. Dette inngår i prosjektet Hadeland Lag of America og Kontaktforum Hadeland-Amerika står bak. Vi prøver å få opplysninger om alle de mer enn 10 000 som utvandret fra Hadeland. Karen Karlsdtr. ble gift med en Ole Egge. Etterkommere i USA vet ikke hvor han kom fra i Norge. Denne Ole H. Egge utv. første gang 1891, ankom New York 9 mai. Han er i Sparta, Chippewa Co., MN i 1900. En kilde sier at familien kom til Saskatchewan i 1917. Vet noen om det er tilgang til folketellinger i Canada etter 1920? Jeg har Karens obituary, der står det at ektemannen Ole Egge døde 6.8.1949. Problemet er at jeg ikke vet om det er den riktige Ole Egge jeg har ført inn på skjemaet for familien. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste folketelling, som vi kan si, for Canada var 1916 for Manitoba, Saskatchewan og Alberta. Jeg kan ikke fine Ole ellers familie på dette. Kanskje han var tilbake til U.S. ei stund.Jeg har funnet et par ting for han og familie.Canada 411 [telefon katalogen] [url="http://www.canada411.ca/>http://www.canada411.ca/Torsten Egge Hyas, SK S0AOlaf Egge 109 Hillside Dr Kelvington, SK S0A 1W0Telefon nummer for begge er der også ___________________________________________________________Yorkton Cemetery [Gravlund i Yorkton, Saskatchewan] LenkeEgge, Harold 1913-1995 Egge, Pearl 1910-1999 ____________________________________________________________On the Our Roots site at http://www.ourroots.ca/ you can find references to the EGGE family in the following Local History Books, som er lit like bygdebøker Seems like only yesterday, 1892-1980 : the history of Kuroki and district Kuroki History Book Committee Kuroki, Saskatchewan 1980Sider 143 og 144 Echoes of the past : a history of Lintlaw and district Lintlaw Historical Society Lintlaw, Saskatchewan 1978Side 169 “Nellie is back in the Lintlaw district married to Joe Egge, who lived next door to the Maas farm since 1928.” Indian Head : history of Indian Head and district History of Indian Head and District Inc. Indian Head, Saskatchewan 1984Page 754 William H. (Bill) Wilson … In 1958 Bill married Helen Jeanette Egge of Nut Mountain, Sask. … Kanskje Saskatchewan Genealogical Society kan hjelpe. Deres adressen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Tusen takk Adele. Jeg skriver på norsk siden du tydeligvis behersker dette nesten perfekt. Jeg oversender svaret ditt til etterkommere i Minnesota. Kanskje disse kan ta kontakt med noen av disse du har funnet i Canada. Noen må da kunne opplyse om når Ole Egge er født, slik at vi vet om det er den riktige vi har på familieskjemaet. Flott at det er noen i Canada som følger med på debattforumet i Digitalarkivet. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.