Gå til innhold
Arkivverket

[#73650] Søker info om min tipp-tipp oldefar Bernt Eriksens foreldre, født 1803 i Drøbak.


Gjest Kjell-Erik Berntzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Erik Berntzen

Bernt Erchsen var gift med Trine Jacobsdatter født 1805. Bernts sønn het Erik Berntsen, også fra Drøbak, og født i 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Her er i hvert fall vielsen deres i 1828:Kildeinformasjon: Akershus fylke, Drøbak, Ministerialbok nr. I 1 (1816-1842), Ekteviede 1828, side 199. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg finner ingen Bernt i Drøbak og ved vielsen står det ikke at han er født i Drøbak, men at han jobber der.Jeg finner en kandidat i Hurum: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hurum, Ministerialbok nr. 7 (1771-1810), Fødte og døpte 1802, side 123. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8430&idx_id=8430&uid=ny&idx_side=-124>Lenke (Nederst til venstre)I tekst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg går ut fra at du ikke har funnet dåpen til Bernt i Drøbak.Jeg fant en mulig kandidat på FS Lenke Grunnen til at jeg tror det er en mulighet for at dette kan være Bernt er oppkalling. Baltzer er ikke et helt hverdagslig navn.Iflg. samme kilde fikk Bernt og Trine minst følgende barn i Drøbak: Martin 25/3 1828, Baltzer 5/11 1830, Erich 6/2 1834 og Jacob 22/6 1838.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Her er det som kan være familien til Bernt: LenkeSom du ser er der en annen Bernt, 6 år gammel og dersom han døde, har de oppkalt en ny sønn etter han. jeg vil se om jeg kan finne ut noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Sønnen Bernt dør i 1801: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hurum, Ministerialbok nr. 7 (1771-1810), Døde og begravede 1799-1801, side 245. Permanent sidelenke: Lenke(Høyre side, til venstre, et stykke nede på siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.