Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Gangstø

[#73652] Svensk sjømann i Haugesund i 1922

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

En gift svensk sjømann, Gustav Johnsen, blir i 1923 ført opp som far til barnet en ung, 19 år gammel tjenestejente får. Det er ingen oppføring om hans alder eller bosted. Er det noen som har gode forslag mht å finne ut hvem han var? Mvh Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei HansJeg skulle tro at denne sjømannen måtte betale barnebidrag, og i de papirene vil det sikkert stå flere opplysninger. Statsarkivet i Stavanger kan ha nyttige opplysniner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Godt tips. Takker Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en svensk sjømann (Dampskipsmaskinist) som ble gift i Haugesund 24.1.1920. Han har et lignende navn. Gustav Adolf Johansen f.23.4.1891 i Sverige og gift med Elisabet Engelsdtr.f.10.12.1894 på Tveit ytre i Sveio.Kanskje en mulighet? Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Interessant funn. Takk skal du ha ! Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har faktisk snakket med Elisabet som døde 106 år gammel i 2001. Mvh. Johan Arthur Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Det var en godt voksen dame :-) Jeg sjekker litt rundt og kommer tilbake til deg mht denne. Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Det var en godt voksen dame :-) Jeg sjekker litt rundt og kommer tilbake til deg mht denne. Mvh Hans

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.