Gå til innhold
Arkivverket

[#73657] Hvem er det på bildet?


Gjest Tor Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Trondsen

I eskene med ræl som 'velmenende' slektninger dumper hos familiens protokollfører og slektsgransker finnes det innimellom noen rare objekter. Slik som dette bildet...Er det noen som kan si noe om hvem og hva vi ser her?Jeg ser blant annet en frelsesarmesoldat, men de andre er ikke uniformerte så...

bilete7993.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Damen forann er frelserarmesoldat, men de 2 bak med briller ser også ut som om de har på seg noe uniformlignende klær. Kan det være en helt spesiell anledning siden frelserarmesoldaten har pyntet seg med et lyst skjerf. Om jeg ikke leser helt feil så ser det ut som om bildet er tatt i Stavanger? Kan fotografen hete noe lign. John N..land og et årstall 19..5. Eller er det jeg som har litt for god fantasi her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Paulsen

Bildet ser ut til å være mye yngre enn fra tiden omkring 1900. Ifølge en artikkel om eldre Stavangerfotografer i Stavanger Museums Årbok 1993, fantes i Kongsgt 22 fotograf Alf Norland i årene 1933-1953. Deretter 'Foto Norland' i mange år etter 1953.For meg ser det ut som det står et årstall etter fotografens navn under bildet?? Mitt tips er at bildet er fra like før krigen eller fra omkring 1945. Mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Kanskje du finner noe her? Heggheim, Inge. Under frelsesfanen, glimt fra 100 års frelseskrig i Stavanger : 1890-1990. Stavanger korps, 1990. ISBN 82-992115-0-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.