Gå til innhold
Arkivverket

[#73660] Tydehjelp i kirkebok


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Else B. Rustad

Jeg tror Carolina er en Winsentsdatter, men sikker er jeg ikke. Ved Hans Jacobs konfirmasjon i 1844 står faren oppført som Hans Aas Hass, men ved dåpen er det verre å se hva det skal stå..Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rønnaug Trondsen

Takk for hjelpen. Har studert innføringen for vielsen, men Carolines etternavn er fremdeles ganske utydelig. Hans A. Hansen i FT 1865 kan nok være samme person. Hans Aas Hass kan også ha blitt kalt Hansen i folketellingen. Han skal også ha hatt en datter Anne, Fredrikke og Inger Anna samt flere eldre barn, deriblant Hans Jacob Hansen som jeg vet bodde på Høynes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Til (3) og (6): Ved vielsen er etternavnet hennes oppgitt som Wesentsdatter, mens det står Sivertsen da Fredrikke N. ble døpt: LenkeHvis dette dreier seg om samme person, så må det være en skrivefeil ett av stedene!Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.