Gå til innhold
Arkivverket
Gjest inger olsen

[#73661] Hjelp til tyding av bryllup i oslo

Recommended Posts

Gjest inger olsen

Kan noen hjelpe meg med å tyde hva som står for nr 24? Hva står etter brudgommens navn?Hvor bor brudgommen, og hvor kommer bruden fra?Permanent sidelenke: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Ungkar, kobberslager. Faaberg, nu.......Hun kommer fra Fredrikshald (Halden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest inger olsen

Takk skal du ha. Jeg trodde det stod Fredrikstad, men jeg kunne ikke finne henne født der. Ikke så rart når hun var fra Halden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Brudgommen er 'Ungk. Kobberslagersvend' og kommer fra 'Faaberg, nu hersteds' dvs. Christiania. Noen nærmere adresse er ikke nevnt.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest inger olsen

Da er kanskje barna født i Oslo også, forhåpentligvis står de oppført i samme kirke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest inger olsen

Fant bruden her LenkeKan dere hjelpe med anmerkningen? Moren Det står 'Vaterland' etter moren. Hvor lå/ligger det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Jeg er ikke lokalkjent i Halden, så det med Vaterland kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med.Men i anmerkningen står det: '1ste Barn. Armod angivet som Aarsag til Barnets sildige Daab'Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gaute Zøllner

Vaterland er en bydel i Halden. Du finner den mellom de 2 broer som går over Tista elva. På motsatt side av festningen(Torgny Segersteds gate)Gaute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Bjørtuft

Vaterland finnes også på Grønland i Oslo. Ved søk på kart i telefonkatalogen.no finner du alle Vaterland som eksisterer i dag, hvis det er til noe hjelp.Mvh Anita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest inger olsen

Takk. jeg antar at det må være Vaterland i Halden som menes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Beck-Andersen

Hei! .......og ved Gamlebyen i Fredrikstad ligger Vaterland.... mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.