Gå til innhold
Arkivverket

[#73663] HO; Oppslag Kvinnherad: Hauge, Ulvenes og Havnerås


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg ønsker opplysninger om Brynjulf Brynjulfsen Hauge f 1847 og Kristiane Johannesdatter Ulvenes f 1846, bosatte på Hauge i 1877 da de fikk sønnen John, og på Havnerås i 1880 da de fikk sønnen Nils Kristian. Når flyttet familien til Bergen? Står det noe om deres videre skjebne? Jeg er spesielt interessert i Nils Kristian f 1880.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Løfter denne i håp om at noen har bygdebok for Kvinnherad og kan sjekke denne familien for meg. Kan legge til at de hadde flere barn enn John og Nils Kristian, bl a to som emigrerte.Men det er altså Nils Kristian f 1880 jeg er spesielt interessert i.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei! Jeg finner ikke noe om barna i bygdeboken. Brynjel er nr 11 e under Hauge, side 306 i bok 2. Kristiana er nr 22 e under Ulvenes, side 196 i bok 2. I FT 1900 er de i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Inger.I første omgang er det interesse for å finne ut hvor Nils Christian tok veien etter at han fikk en sønn 1.1.1925? Men vi kan evt komme tilbake til det. Visste du at han var Kurt Foss' far?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var ikke klar over det. Men det er jo artig. Og jeg tenkte meg vel at det var først og fremst framover i tid dere er interessert i.Jeg har kontaktet en tremenning som er direkte etterkommer etter Brynjulvs bror Eilif. Det kan hende han vet noe mer, da han har holdt på lenge med slektsforskning. Sier fra om jeg hører noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott Inger. Har lagt inn en etterlysning også. Han hadde jo to brødre som allerede hadde emigrert da moren døde i 1924, så kanskje han reiste etter. Her er eposten min, om det er nålevende inne i bildet? affi krøllalfa online dot noArnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk igjen.Det store spørsmålet nå er hvor Nils Kristian gjorde av seg etter 1925. Jeg aner egentlig ikke, men i og med at to brødre emigrerte tenker jeg at han kanskje stakk til USA, han også. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.