Gå til innhold
Arkivverket

[#73670] Johan Ludvig von Schlanbusch (ca 1761-1796)


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Hans begravelse finnes i kb for Oslo Domkirke 26. apr. 1796 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7234&idx_id=7234&uid=ny&idx_side=-463>Lenke. Jeg så også ved en tilfeldighet i Riksarkivet at hans skifte bestod av flere sider med store verdier. Beklageligvis hadde jeg ikke tid da til å granske dette videre, da jeg jobbet med noe annet.Nå klarer jeg dessverre ikke å plassere ham i Schlanbusch-familien, dvs. i 'Familien von Schlanbusch' av Fred. T. Salicath, se slekt1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg finner ham også i Tollere 1563-1886 : 'Schlanbusch, Johan Ludvig, født 1750. 5 år på stiftskontoret i Christiania for å gjøre seg bekvem til kongelige forretninger. Tollbetjent i Aarøsund 11. okt. 1780, Christiania 28. aug. 1785. Avskjed 20. jan. 1796. Død før 27. april 1796.' , men ikke noe om hans opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Tusen takk, Anne.Det er nok riktig person. På dette punkt er nevnte slektsbok ganske mangelfull, idet første ekteskap med Johanna Bojs med i alt - med tolleren, 10 barn, mangler helt.Foreldrene ble da også gift i Norderhov samme år, den 13. juni.Veldig bra å få dette på plass. Jeg skal nok ved leilighet også sjekke skiftet, men det virker ikke som om han var gift og hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.