Gå til innhold
Arkivverket

[#73672] Skilsmisse Bergen etter 1924.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Jeg arbeider med en nøtt. Sigurd Edvin Bøe f 10.3.1894 i Steigen var gift med Synneve Bertelsdatter Thorsen f 8.4.1883 i Bergen.Sigurd Bøe dør i Oslo i 1950. I samme grav ligger en Ingeborg Louise Bøe f 1903, trolig hans kone.Synneve Bøe f Thorsen bor sammen med sin bror og hans familie i Strangebakken 21 i Bergen i 1958.Jeg er overbevist om at Sigurd og Synneve Bøe ble skilt en eller annen gang mellom 1924, da Sigurd Bøe bor sammen med sin kone Synneve og hennes familie i Tyskesmuget 21, og 1942, da Sigurd Bøe ikke finnes i adresseboken. En Synneve Bøe bor da i Storms gate.Er det mulig å finne skilsmissen til disse to? Jeg er klar over at skilsmisser er klausulerte i 80 år, så om skilsmissen var etter 1929-1930 kan jeg ikke få opplsyningene.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gangdal

Hun giftet seg med Sigurd Bøe i Kristiania 19/4 1921 og de skiller seg 31/5 1929. Det står også at hun var født i Steigen i Nordland. Hun hadde vært gift før med Harald Olsen f.1884 fra Bergen. De skilte seg 18/9 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Astrid.Hun var nok født i Bergen i 1883 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=dp12011816&gardpostnr=62136&personpostnr=185959&merk=185959#ovre>Lenke Sigurd var fra Setigen. At hun var gift med Harald Olsen forklarer da hvorfor hun noen ganger brukte Olsen som navn, -det trodde jeg var en registreringsfeil. her er den 1. vielsen i 1910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.