Gå til innhold
Arkivverket

[#73683] Tydehjelp, vielse i Heidal 1782


Gjest Tore Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Johansen

Ole Xstensen og Anne jonsdtr. vies 4. Mai 1782. Lenke Jeg trenger litt hjelp med føde/bosted: Ole Xstensen og Anne Jonsdtr. ???? Fougstad. ? Slette(?)Kan noen fylle inn det som mangler?Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Javel, det var det det var. Takk for hjelpen. Det tyder i allefall på at jeg er på rett spor. De bor på en plass under Fougstad i 1801.Da kan muligens Anne være fra en plass under Slette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

En Ole Christensen blir døpt 23. Mars 1758 LenkeFar: Christen Guttormsen, og så kommer vel fadderne etter Ole: Anders Ekre ? Bilben, ?? Slette(?), Kari Olsdtr., Marit ??Kan noen fylle inn de ukjente her? Og tår det noe som kan si hvem denne Christen Guttormsen er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Riktig, Han på Slette-eie ser ut til å være sann av Xsten Guttormsen og Maren Jakobsdtr. LenkeSpørsmålet blir da, hvem er foreldre til den Ole Xstensen på Faugstad-eie?Jeg finner bare en Ole Xstensen døpt i Vågå i aktuellt tidsrom. 1758/59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg lett etter Ole og Annes barn som er nevnt i 1801.Jeg fant en Rønnov dpt. Lætare (14/3) 1790 og Mari dpt. 2 paske? 1793. Begges far var Ole Gustad. Verre er det med Kari da det ikke er noen O.Gustad som fikk datter da. Ole og Anne kan jo ha flyttet til en annen gård da. O.Gustad er den eneste som fikk døtre med disse navnene og alder som passer med 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen
Gjest Tore Johansen

Takk skal du ha Helge. Da kan vel også Ole Otekren avskrives som identisk med Ole Xstensen på Faukstad i 1801. Men Ole Gustad og Ole Xstensen må derimot være samme mann etter min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ulsanden ligger på østsiden av Vågåvannet, nær grensen til Lom. Dette er 4-5 mil fra Nedre Heidal. Rent personlig vil jeg ikke stole på Family Search i det hele tatt. De du finner, kan være ok, men det er mange hull. Kari står jo i FT. Jeg tror du har funnet de rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Ok, takk igjen. Jeg tar ikke alt som finnes i Family Search for god fisk, men det letter jobben med å lete i kirkebøkene da man får noen datoer å gå ut ifra. Det er riktig at jeg har de i FT, men jeg mangler dåpen til Kari. Det var den jeg forsøkte å finne nå, men det ser dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai M Kveum

Har ikke lest alle innleggene så det kan hende svaret bilr litt galt, men: Gustad finnes også under Faukstad uppigard i Heidal og der bor det i 1801 en Ole Kristensen f.1759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.