Gå til innhold
Arkivverket

[#73689] Omkom Ole Olsen Lønning på havet?


Gjest Jan Samuel Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Kan noen være snill å hjelpe meg og finne ut når,hvor og hvordan Ole Olsen Lønning døde? Han ble født i Kvinnherad 2 juni 1840.Hans mor og far het Ole Hansen og Guro Olsdatter.Den 15 januar 1865 giftet han seg med Anne Grethe Isaksdatter i Hammerfest.Anne Grethe Isaksdatter ble født i Hammerfest 28 august 1847.Jeg har funnet alle etterkommere,men ikke når,hvor og hvordan Ole Olsen Lønning døde.En gammel historie forteller at han omkom på Finnmarkskysten,men om den er sann vet jeg ikke. Håper dette er nok opplysninger,og at noen kan hjelpe meg. På forhånd mange takk. Mvh.Jan Samuel Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Berit!! Ja,det stemmer.Oluf er sønnen,og han og kona Elise Marie havnet tilslutt i Haugesund.Tenkte kanskje Ole og Anne Grethe hadde flyttet dit også,men jeg har ikke funnet dem der. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har prøvet å finne dåpen til sønnen Isak (1875/74) for å se om faren levde da, men jeg finner ikke dåpen hans i Hammerfest. Jeg har ikke sjekket konf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk igjen Berit!! Ja,de fikk ei datter som het Minda 15 sep.1878.De fikk også Marie Elisabeth 1866,Anne Marie Gurine 1868,Oluf 1871,Henriette 1873,Isak 1874,Harald 1876 og Marie i 1880.Det kan være Henriette du har funnet.Fantastisk!! Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Fant Ole Olsen Lønning i skipslistene for 1900,og der står bustad Haugesund.Da kan de kanskje ha flyttet til Haugesund? Skulle gjerne lagt inn lenke,men jeg har ikke lært det ennå. Sønn min sier jeg lever i 1963 når det gjelder data.Hehe. Har meldt meg inn i et historielag nå,så jeg får ta ting etterhvert. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk igjen Berit. Kan det være samme mann,og at det bare er skrevet feil fødselsår tro? Begynner og tro at det er en mulighet for at han døde i Haugesund. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Samuel Halvorsen

Tusen takk Hill-Gunn. Det stemmer at de 3 barna døde,så jeg beklager at jeg ikke fikk det med. Ole Olsen Lønning er det visst vanskelig og finne. Mvh.Jan S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.