Gå til innhold
Arkivverket

[#73703] Gift i Hammerfest


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Tomter

Plukket fram litt mer om dem. Dette er vel familien til brudgommen i 1875: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f72017&gardpostnr=80&personpostnr=544#nedre>LenkeDåpen til Yngvar Ragnar nr 1 1866: LenkeFamilien i 1900: Lenke Yngvars far og mor bor der. Datteren er vel Maries fra tidligere.Marie Serine blir konfirmert: LenkeEn datter oppkalt etter farmor: Lenke Presten har gitt far etternavnet Christensen som farfaren, kanskje han har skiftet etternavn.Ny datter i 1903: Lenke Nå heter han Iversen igjen.Nederst Ida Caspara i 1905: LenkeRønhaug Marie Olea i 1907:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Tusen takk skal du ha Eva. Det er barna til Iver og Fransiska som jeg begynner på nå frem til vår tid. Fransiska er ett av barna til mine tipp olde foreldre (de var 10!), så her blir det mye å sjekke ut. Greit vinter jobb. Takke igjenGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Hei. Jeg er litt i tvil om hva du spør om, men det første barnet heter Magda Eline Frandicka, nr to heter Christine Beneterie? Ja, årstallet står som regel øverst på siden. Kirkeåret starter 1. søndag i advent, så i november/desember står gjerne begge år. Når det gjelder morfar så fant jeg dåpen til Marie Serine: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6765&idx_id=6765&uid=ny&idx_side=-45>Lenke nr 4 i 1879. Foreldrene fra Lesje?Da kan dette være en kandidat til Marie Serines far:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Til innlegg nr 6, det gikk opp et lys her, jeg tror at pike nr 1 ble døpt Eonore Amalie Jensine. Første gangen jeg har sett navnet Eonore, så det kan være at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Eva, takk for svaret. Jo du svarte på det jeg var usikker på. Det er så mange 'rare' navn og da stopper det opp litt. Jeg prøver å finne bokstaver jeg lurer på i boken Den Glemte Skriften, men jeg synes det er vanskelig mange ganger. Farmor heter Fransiska Edikke Marthea Johannesdatter! Hun er søster til min oldefar.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.